Onze Reisverslag van ZUID-AFRIKA 2003

pagina-3                                  volgende pagina

dinsdag 26 augustus - dag 6

Vandaag gingen we weer richting de grens, maar we gingen eerst een bezoek brengen aan een kaarsenfabriek .Hier werden de kaarsen met de hand gemaakt. Na dit allemaal bekeken te hebben gingen we door een glooiend landschap, bezaaid met Afrikaanse dorpjes met ronden lemen hutten. We vinden hier bedrijvige industrie en suikerbiet en eucalyptusplantages. Tegen de middag bereiken wij de grensovergang, hier moesten wij eerst een stempel halen daarna werd het nummer en de foto gecheckt of deze klopte. Toen iedereen klaar was,

gingen we naar onze bus en verlieten wij Swaziland  en gingen we naar het Hluhluwe Wildpark dit is n van de oudste wildreservaten in Afrika.

Daar aangekomen stonden de landrovers klaar om met ons te vertrekken om naar het wild te kijken, na een poos te hebben gereden gingen we lunchen. Daarna gingen wij weer verder op safari, wij hebben die dag veel dieren gezien.

Het was een mooi park.

Tegen sluitingstijd gingen we naar ons hotel.

woensdag 27 augustus - dag 7

Vandaag vertrokken wij om kwart voor acht  richting Durban ongeveer 300 km. Onderweg veel landbouw gezien.

In Ulundi woonde de Koning van Kwazulu-Natal. Even voor Durban stapten we uit de bus en kregen we twee uur vrijaf. We konden over het strand lopen, op de boulevard zitten en genieten van de zee. De lunch hadden  wij hier ook, we kregen een heerlijke pizza.

Daarna hadden wij een stadsrit door Durban en in de stad woonde alleen maar toeristen, de mensen die er werkten woonde allemaal buiten de stad. We zagen daar veel Ritsjas wij dachten dat die alleen in Azi waren. Durban is nog steeds benvloed door de oorspronkelijk uit India afkomstige bewoners.

We bezochten een kruidenapotheek, deze mensen verkochten alles op basis van kruiden ze hadden voor ieder kwaaltje wel wat. Op de straat zag je de meest gore dingen(apenkoppen allerlei botten, huiden, enz .). Later zijn wij naar een vishal  geweest daar lag niet alleen vis, maar ook pens, kippenorganen, geitenpoten met haar nou hier hadden we het wel gezien.

Nu naar een Indische markt dit is een soort zwarte markt,waar  je souvenirs kon kopen. Na dit gezien te hebben reden we Durban uit richting Howick.

Bij Howick was een waterval deze was niet groot, omdat de winter droog was geweest. Hier hebben we onze koffie gedronken of een glaasje fris.

Nu  reden  we het prachtig natuur in dat Drakenberg heette, we zagen een mooie zonsondergang.

Het was al donker toen  we bij het hotel aan kwamen via een smal weggetje naar boven (1750m) omhoog.

Hier hadden we een vijf gangen menu in een sfeervolle zaal.

Het was een warme prachtige dag.

pagina terug

volgende pagina

handgemaakte kaarsen

Dit zijn wij boven op een berg in het Hluhluwe park

strand van Durban (Indische oceaan)